وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی

حقوق خانواده
بدون دیدگاه

انتخاب وکیل طلاق توافقی برای زوجینی که قصد دارند به‌ صورت مسالمت‌آمیز جدا شوند یک امر ضروری و حیاتی است. همچنین انتخاب یک وکیل کاربلد می‌تواند تأثیر مستقیمی در پیشرفت پرونده شما داشته باشد. در حال حاضر با توجه به گسترش ارتباطات و اینترنت راه‌های متعددی برای انتخاب وکیل طلاق توافقی وجود دارد. از آنجایی که موضوع وکالت یک امر حرفه‌ای و حساس است و انتخاب نادرست شما می‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری به بار آورد باید در انتخاب وکیل بسیار دقت کنید و از خبره و متخصص بودن آن مطمئن شوید.

جهت دریافت مشاوره از وکیل نبوی وکیل پایه یک دادگستری با سابقه در انواع دعاوی خانواده با شماره 09216982591 تماس حاصل فرمایید.

 

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی از جمله انواع طلاق است که در آن زوجین به صورت مسالمت‌آمیز تصمیم به جدایی می‌گیرند. در این نوع طلاق، زن و مرد در خصوص تمامی مسائل مرتبط با رابطه زوجیت با یکدیگر به توافق می‌رسند و به‌طور توافقی از یکدیگر جدا می‌شوند. در طلاق توافقی مسئله مکتوب کردن توافقات زوجین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

برای اینکه این توافقات فصل الخطاب حقوق مالی و غیر مالی طرفین قرار گیرد و دیگر جایی برای طرح ادعای بعدی وجود نداشته باشد توصیه می‌شود این توافقات را با مشورت و زیر نظر وکیل طلاق توافقی تنظیم کنند. تمامی حقوق مالی و غیر مالی زن و شوهر که اعم از مهریه، حضانت فرزندان، اجرت المثل، نفقه زوجه و فرزندان است به صورت صورتجلسه توافقات طلاق توافقی تعیین تکلیف می‌شود. در صورتی که صورتجلسه توافقات طلاق به درستی و قانونی تنظیم نشود می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای طرفین به دنبال داشته باشد.

 

پیشنهاد میکنیم مطلب ” مراحل طلاق توافقی” را نیز مطالعه نمائید.

 

نحوه گرفتن وکیل طلاق توافقی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت ارتباطات گرفتن وکیل طلاق توافقی به ‌دو صورت حضوری و غیر حضوری امکان‌پذیر است.

  • روش حضوری

در روش حضوری زوجین پس از  تعیین وقت قبلی می‌توانند در دفتر وکالت حضور پیدا کنند. سپس بعد از ملاقات با وکیل طلاق توافقی و اعلام توافقات به ایشان، صورتجلسه توافقات را که توسط وکیل تنظیم می‌شود را امضاء کنند  و به وکیل این اختیار را بدهند تا نسبت به پیگیری مراحل طلاق توافقی اقدام کند.

  • روش غیرحضوری

از آنجایی که امروزه وکالتنامه‌ها به صورت الکترونیکی تنظیم می‌شود برای اعطای وکالت به وکیل، دیگر نیاز نیست به صورت حضوری به دفتر وکالت مراجعه کنید. زیرا موکلین می‌توانند به صورت کاملا غیر حضوری برای انجام فرآیند وکالت اقدام کنند.

 

بهترین وکیل طلاق توافقی

انتخاب بهترین وکیل طلاق توافقی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و طرفین باید در این خصوص دقت و توجه کافی داشته باشند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند. بهترین وکیل برای این نوع طلاق شخصی است که در زمینه طلاق توافقی تجربه بالایی داشته و از روند عملی دادگاه‌ها به‌ صورت کامل آگاه باشد.

علاوه ‌بر این یک وکیل خبره باید به قوانین و آیین نامه‌های جدید طلاق توافقی کاملا مسلط باشد. دعاوی خانواده به‌ویژه طلاق بسیار حائز اهمیت بوده به‌طوری که اغلب اوقات پای حضانت و حقوق فرزندان در میان است. از هم پاشیدن بنیان خانواده آسیب‌های جدی به همه اعضای خانواده وارد می‌کند و در عین حال باید توجه داشت که در اغلب مواقع حفظ رابطه به هر قیمت نه تنها جلوی آسیب‌ها را نمی‌گیرد، بلکه امکان دارد زندگی را به کام زن و شوهر و فرزندان تلخ کند.

طلاق نتیجه یک انتخاب نادرست است اگر تلاش زوجین برای اصلاح امور و از بین بردن اختلافات به نتیجه نرسید، بهتر است زوجین به جای طرح دعاوی مختلف علیه یکدیگر و درگیری و تنش، اقدامات جدایی را با مشورت وکیل طلاق توافقی انجام دهند.

 

مزایای وکیل طلاق توافقی

داشتن وکیل طلاق توافقی مزایای بسیار زیادی دارد و برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

✔ به حداقل رساندن تنش و درگیری میان طرفین

امروزه در اغلب موسسات برای انجام فرایند طلاق توافقی دیگر نیازی به حضور زوجین نیست از این‌رو فشار روانی حاصل از پروسه طلاق توافقی  برای زوجین به حداقل می‌رسد. در نهایت  زوجین با آرامش و تنش کمتری این مراحل را طی خواهند کرد.

✔ انجام مراحل طلاق توافقی به‌طور تخصصی

  • وکیل طلاق توافقی سال‌های بسیاری در این زمینه فعالیت داشته و به چگونگی عملکرد دادگاه‌ها و مسائل حقوقی مرتبط با شیوه طرح دادخواست طلاق توافقی و پیگیری فرآیند آن آشنایی کامل دارد. در نتیجه با گرفتن وکیل برای طلاق توافقی تمامی اقدامات حقوقی پرونده به‌طور تخصصی صورت می‌گیرد و مانع از هدر رفتن وقت و هزینه اضافی می‌شود.

✔ طلاق توافقی بدون نیاز به حضور زوجین

با داشتن وکیل طلاق توافقی دیگر نیازی به حضور موکلین در جلسات دادگاه و شورای حل اختلاف و مشاوره نیست. زیرا وکیل طلاق توافقی تمامی مراحل طلاق توافقی را از ابتدای تقدیم دادخواست تا شرکت در جلسات شورای حل اختلاف و دادگاه و مشاوره را خودش انجام خواهد داد.

✔ جلوگیری از هدر رفتن وقت و هزینه

جلوگیری از طولانی‌ شدن پروسه طلاق و هدر رفتن وقت و هزینه از دیگر مزایای داشتن وکیل است. چرا که وکیل  می‌تواند مدت زمان این فرآیند را به حداقل برساند و هزینه‌های شرکت در جلسات مشاوره بهزیستی را نیز حذف کند. زوجین می‌توانند با اعطای وکالت به وکیل دادگستری از تمامی این مزایا بهره‌مند شوند و مراحل طلاق توافقی را در کمترین زمان و با حداقل هزینه به اتمام برسانند.

 

ویژگی‌های وکیل طلاق توافقی خوب

برای انتخاب یک وکیل طلاق توافقی باید به یک‌سری ویژگی‌های مهم توجه کنید تا فرآیند طلاق به درستی و بدون مشکل طی شود. از جمله ویژگی‌های یک وکیل خوب می‌توان به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • متخصص طلاق توافقی

پرونده‌های خانواده از لحاظ روند رسیدگی داد‌گاه‌ها، در مقایسه با سایر دعاوی شرایط متفاوتی دارند. به‌ همین دلیل وکیل‌هایی که کار خانواده انجام نمی‌دهند با این پروسه آشنایی چندانی ندارند. از این‌رو اغلب مواقع نمی‌توانند پرونده‌های خانواده به‌خصوص طلاق توافقی را به درستی مطرح و پیگیری کنند. در نتیجه داشتن تجربه در حوزه دعاوی خانواده یکی از حیاتی‌ترین ویژگی‌های وکیل طلاق توافقی است.

  • داشتن فن بیان قوی

اگر وکیل فن بیان قوی نداشته باشد و مهارت سخنوری را نداند به‌طور قطع در جلسات مشاوره و  دادرسی دادگاه نمی‌تواند از موکل خود دفاع کند.

  • در نظر گرفتن مصلحت موکل

وکیل طلاق توافقی، مصلحت زوجین را در هر چیزی ترجیح می‌دهد و تلاش می‌کند تا حد ممکن  طلاق اجرا نشود و دو طرف را به آشتی و سازش سوق دهد. در صورتی که پس از انجام مشاوره، دادگاه به این باور برسد که زوجین دیگر تمایلی به ادامه زندگی مشترک ندارند. وکیل طلاق توافقی باید برای اجرای طلاق در کوتاه‌ترین زمان ممکن کند.

  • مسلط بودن به آخرین قوانین و مقررات طلاق توافقی

اگر وکیل به نحوه انجام طلاق توافقی، توسط شعبات گوناگون دادگاه اِشراف و آگاهی کامل داشته باشد. می‌تواند با کیفیت و سرعت بهتری پرونده را به سرانجام برساند و همچنین مدت زمان دادرسی را نیز پیش بینی کند.

  • آشنایی با روند عملی دادگاه‌ها

یک وکیل طلاق توافقی خبره با توجه به اینکه بیشتر پرونده‌های او در این حوزه و دفعات زیادی به دادگاه‌های خانواده رجوع کرده است. از هر لحاظ به روند عملی هر کدام از دادگاه‌های خانواده آشنا است و می‌تواند پرونده طلاق توافقی را به نحو احسنت پیش ببرد.

  • پیگیری مستمر پرونده

یکی دیگر از ویژگی‌های آشکار وکیل طلاق توافقی پیگیری مستمر پرونده در مرحله رسیدگی است. در شورای حل اختلاف و دادگاه به‌علت زیاد بودن پرونده‌های طلاق توافقی، وکیل موظف است به صورت مستمر پرونده را در مراحل گوناگون پیگیری کند.

 

نقش وکیل طلاق توافقی در روند طلاق

طلاق یکی از حساس‌ترین و دشوارترین  بخش‌های زندگی هر فرد است و وکیل طلاق توافقی می‌تواند نقش مهم و پررنگی در روند آن داشته باشد. همان‌طور که گفته شد یک وکیل  خوب می‌تواند تا حد زیادی استرس، درگیری و تنش زوجین را به حداقل برساند و این فرآیند را آسان‌تر کند.

  • حفظ حقوق فرزندان

اگر زوجین دارای فرزند یا فرزندانی باشند وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند درباره مسائلی همچون حضانت، نفقه و حق ملاقات پدر یا مادر با فرزند به زوجین مشاوره دهد و آن‌ها را راهنمایی کند.

  • ارائه اطلاعات حقوقی کافی

طرفین در انجام مراحل طلاق به علت نداشتن اطلاعات حقوقی دچار سردرگمی می‌شوند. ولی داشتن وکیل طلاق توافقی می‌تواند این مسیر را برای آن‌ها هموار کند و اطلاعات حقوقی مورد نیاز را در اختیار زوجین قرار دهد. وکیل کمک می‌کند تا شما در این زمینه درک بهتری از حقوق و تعهدات حقوقی داشته باشید و همچنین راه را برای زوجین شفاف‌تر و تصمیم‌گیری را آسان‌تر می‌کند.

  • تدوین توافقنامه

از دیگر نقش‌های موثر وکیل طلاق توافقی می‌توان به نگارش توافقنامه اشاره کرد. این توافقنامه شامل جزئیاتی همچون تقسیم دارایی‌ها، قوانین مرتبط با حضانت در صورت وجود فرزندان، چگونگی دریافت و پرداخت مهریه، بخشش و ابرا مهریه و… است.

  • توضیح چگونگی فرایند طلاق توافقی

وکلای طلاق توافقی به صورت شفاف مراحل طلاق را به موکلین خود توضیح می‌دهند و این آگاهی باعث اطمینان خاطر زوجین می‌شود.

  • انجام تخصصی امور طلاق توافقی

وکلای طلاق توافقی  با استفاده از تجربه،  مهارت، تخصص و دانشی که در این زمینه دارند می‌توانند به صورت اصولی و درست فرآیند طلاق را انجام دهند و ابعاد حقوقی قضیه به‌گونه‌ای اداره شود که فرآیند جدایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گیرد و حقوق هر دو طرف رعایت شود.

  • مشاوره درخصوص بندهای توافقنامه

وکیل طلاق توافقی با مشاوره‌ای که به زوجین ارائه می‌دهد باعث می‌شود تا تصمیمات بهتری بگیرند و با نتایج حقوقی و مالی تصمیمات خود درخصوص امور مالی و غیرمالی ناشی از رابطه زوجیت مطلع شوند.

 

حدود اختیارات وکیل طلاق توافقی

مواردی همچون بخشش مهریه، ابرا مهریه، اسقاط حق تجدید نظرخواهی، حضور در جلسه‌های مشاوره یا داوری، اسقاط حق فرجام خواهی، تعیین تکلیف در مورد حقوق مالی و غیرمالی، حضانت فرزندان مشترک و… جزو اختیارات وکیل طلاق توافقی است.

 

هزینه وکیل طلاق توافقی

هزینه وکیل طلاق توافقی به عوامل مختلفی مانند نوع طلاق، توافق یا عدم توافق زوجین، تجربه و تخصص وکیل، موقعیت جغرافیایی و… بستگی دارد. به طور معمول هزینه طلاق توافقی در مقایسه با هزینه طلاق یک‌طرفه کمتر است.

همچنین هزینه‌های مرتبط با وکیل در شهرهای بزرگ همچون تهران نیز بیشتر بوده و عموما حق الوکاله وکیل طلاق به صورت درصدی از مهریه زن یا دارایی‌های مرد تعیین می‌شود. افزون‌بر این سایر هزینه‌ها همچون تنظیم و ثبت دادخواست، مشاوره‌های دادگاه، ثبت طلاق در دفتر خانه و دیگر هزینه‌های دادرسی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در نتیجه حق الزحمه وکیل طلاق توافقی با توجه به نوع خدماتی که ارائه می‌دهد و نیازهای حقوقی زوجین متفاوت است.

 

مدارک لازم برای مراجعه به وکیل طلاق توافقی

در حالت کلی مدارک مورد نیاز برای مراجعه به یک وکیل طلاق توافقی عبارتند از:

  • نسخه اصلی یا رونوشت عقدنامه
  • توافق‌نامه‌ای شامل توافقات زوجین بر سر حضانت فرزندان، نفقه، مهریه و…
  • نسخه اصلی شناسنامه زوج و زوجه (مرد و زن)
  • نسخه کپی کارت ملی زوج و زوجه (مرد و زن)
  • نظر مشاور در دادگاه خانواده
  • وکالتنامه محضری برای طلاق در صورت وجود حق طلاق با زن
  • گواهی عدم بارداری زن از مراکز پزشکی مجاز و پزشکی قانونی
  • در صورت طلاق توافقی در دوران عقد یا نامزدی، ارائه گواهی بکارت از پزشکی قانونی

 

 

پیشنهاد میکنیم مطلب ” مشاوره حقوقی خانواده ” را نیز مطالعه نمائید.

 

مدت زمان طلاق توافقی

در حقیقت مدت زمان مورد نیاز برای اتمام  فرآیند طلاق توافقی می‌تواند متفاوت باشد و با توجه به شرایط و عوامل متعدد تغییر کند. از جمله این شرایط می‌توان به قوانین محلی، پیچیدگی مسائل مالی و حقوقی، همکاری زوجین و… اشاره کرد. گاهی اوقات این پروسه در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن می‌تواند بین 6 تا 9 ماه زمان ببرد تا زوجین بتوانند گواهی عدم امکان سازش را دریافت کنند و در ظرف مدتی حدود سه ماه به دفاتر طلاق بروند و صیغه طلاق را جاری کنند.

در صورتی که طرفین از خدمات یک وکیل طلاق توافقی بهره ببرند، زمان و شرایط طلاق می‌تواند متفاوت باشد و بسته به تجربه و مهارت وکیل متخصص طلاق، این پروسه سریع‌تر یا کندتر صورت بگیرد. به عنوان نمونه، وکیل می‌تواند با مدیریت بهتر زمان و رویه‌های حقوقی، زمان مورد نیاز برای اتمام مراحل طلاق را کاهش دهد.

 

وکیل طلاق توافقی فوری

در طلاق توافقی زوجین به صورت کاملا توافقی از یکدیگر جدا می‌شوند و در این شرایط لازم است تا از بهترین وکیل طلاق توافقی کمک و مشاوره بخواهند تا با خیالی آسوده تمامی امور حقوقی و مراحل انجام آن را به وکیل بسپارند. وکیل طلاق توافقی با بهره‌گیری از تجربیاتی که از پرونده‌های قبلی خود دارد، به خوبی می‌تواند از عهده تمامی امور طلاق برآید.

وکیل طلاق توافقی به زوجین کمک می‌کند تا پرونده طلاق به سرانجام برسد و از خسارت و ضرر و زیان‌هایی که امکان دارد وجود داشته باشد، جلوگیری کند. همچنین مدیریت زمانی با کمک یک وکیل خبره و متخصص باعث می‌شود تا فرآیند انجام کار به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

شما می توانید از طریق پشتیبانی سایت و یا شماره واتس اپ با وکیل نبوی ارتباط برقرار کنید.

4.8/5 - (55 امتیاز)
, , , , , , , ,
مطالب مرتبط