آیا میدانید اظهارات شما در لوایح و اوراق قضایی میتواند علیه شما مورد استفاده قرار گیرد؟
آیا قصد نگارش اوراق قضایی مثل اظهارنامه ، لایحه ، دادخواست یا شکواییه دارید و نمیدانید چگونه اوراق را تنظیم نمایید؟

میتوانید از طریق لینک زیر و ثبت درخواست خود از خدمات تنظیم اوراق قضایی سایت وکیل نبوی بهره مند شوید. وکلای پایه یک دادگستری در کمتر از 48 ساعت اوراق مربوطه را با بهترین کیفیت و بالاترین تخصص تنظیم نموده و برای شما ارسال میکنند.

تنظیم اوراق قضایی
  • جهت درخواست تنظیم اوراق قضایی از سایت وکیل نبوی فرم زیر را تکمیل نمائید تا کارشناسان ما در اسرع با شما تماس حاصل نمایند.
  • فایل ها را به اینجا بکشید
    انواع فایل های مجاز : jpg, png, pdf.

تنظیم اوراق قضایی به چه معناست؟

پرونده قضایی شما حاوی صفحات متعددی است که میتواند شامل دادخواست، شکوائیه ، لایحه ، اظهارنامه اخطاریه، واخواهی و عناوین دیگر باشد. دادگاه، تمامی این صفحات را تحت عنوان اوراق قضایی میشناسد و تمامی ارتباطات و مکاتبات شما با محاکم دادگستری در قالب همین اوراق صورت میپذیرد.

از پرکاربردترین اوراق قضایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنظیم دادخواست

برگ چاپی مخصوصی است که از طرف دادگستری در اختیار همگان قرار می گیرد و برای دعاوی حقوقی کاربرد دارد. این برگه حاوی شرح درخواست شما از محضر دادگاه می باشد.

تنظیم شکوائیه

دادخواستی مخصوص برای جرایم کیفری است.

تنظیم لایحه

مکملی برای دادخواست یا شکوائیه ی شماست و توسط وکیل شما تنظیم می گردد و می تواند حاوی دفاعیات یا ارائه ی نکات تکمیلی برای پرونده باشد.

تنظیم اظهارنامه

گزینه ای قانونی است که با تنظیم و ابلاغ آن می توان بدون طرح دعوا و پرونده ی قضایی، طرف مقابل را به حل مشکل و سازش دعوت کرد. البته در کنار اینها اوراق قضایی دیگری هم وجود دارند که هر یک کاربردهای قانونی خود را دارند. تنظیم اوراق قضایی شکلی منسجم و مشخص به پرونده های قضایی میدهد و نظم خاصی به سیستم قضایی میبخشد. این امر سرعت رسیدگی به پرونده ها را در محاکم دادگستری افزایش می دهد و از طرفی تمامی درخواست ها و دفاعیات افراد در قالبی مکتوب و مشخص در پرونده قرار می گیرد و نکته ای از قلم نخواهد افتاد.

 

همچنین نحوی تنظیم اوراق قضایی با نکات حقوقی بسیاری همراه است. اینکه اوراق قضایی شما منطبق با نکات قانونی و حقوقی تنظیم گردد، روند رسیدگی و دادرسی را سرعت می بخشد و در مقابل هرگونه نقص در تنظیم اوراق قضایی می تواند در روند رسیدگی پرونده کندی و خلل ایجاد کند و گاه ادامه ی دادرسی را ناممکن سازد. جهت برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین تنظیم اوراق قضایی خود به دست متخصصین تیم حقوقی وکیل نبوی ، با ما در ارتباط باشید.