وکیل خانواده در تهران

وکیل خانواده در تهران

حقوق خانواده
بدون دیدگاه

وکیل خانواده در تهران به صورت کاملا تخصصی تمامی مشکلات و مسائل خانوادگی را مورد بررسی قرار می‌دهد. امروزه بر اساس آمار جامعه، خانواده‌ها با مشکلات زیادی سروکار دارند. به طوری که این مسائل روز به روز هم در حال افزایش است. در حقیقت مسائل خانوادگی همیشه وجود دارند و اگر به آن‌ها رسیدگی نشود. در دراز مدت مشکلات بسیاری ایجاد خواهند آورد. از این‌رو در چنین شرایطی باید به یک وکیل خانواده متخصص و باتجربه مراجعه کنید. به طوری که بتوانید صفر تا صد پرونده را به او بسپارید. یک وکیل خانواده کاربلد و حرفه‌ای به بهترین نحو ممکن می‌تواند شرایط را پیش ببرد و پرونده را به سرانجام برساند.

جهت دریافت مشاوره از وکیل نبوی وکیل پایه یک دادگستری با سابقه در انواع دعاوی خانواده با شماره 09216982591 تماس حاصل فرمایید.

 

وکیل خانواده کیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بیشتر مردم از اصول اولیه کاری یک وکیل خانواده آگاه هستند و درک بهتری نسبت به این مسئله دارند. به طور کلی وکیل خانواده در تهران در آسیب‌پذیرترین نقاط زندگی موکلین خود اقدامات ظریفی انجام می‌دهد که بسیار تاثیرگذار است. از جمله این کارها می‌توان راهنمایی و کمک به موکلین در مسیریابی مواردی مانند طلاق، پرداخت نفقه و مهریه ، حضانت ،کودک حمایت از کودک، و خشونت خانگی اشاره کرد. وکیل خانواده به کسی گفته می‌شود که در زمان بروز حوادث پیچیده زندگی که بار عاطفی نیز دارند به موکلین خود  مشاوره حقوقی ارائه می‌دهند. با این تفاسیر ما از بیان لحظات شادتر و نقاط عطفی که وکلای خانواده برای حمایت از مراجعین خود به‌دست می‌آورند غافل هستیم. این مشکلات می‌تواند  شامل فرزندخواندگی، قراردادهای قبل از ازدواج و رحم جایگزین و… است. بنابراین قانون خانواده یک حوزه علمی عمیق  بوده که باید بسیار مورد توجه واقع شود.

 

پیشنهاد میکنیم مطلب ” مشاوره حقوقی خانواده ” را نیز مطالعه نمائید.

 

مهم ترین دعاوی خانواده کدامند؟

برای اینکه با وظایف و نقش وکیل خانواده در تهران آشنا شوید باید بعضی با از مهم‌ترین دعاوی این حوزه آشنایی داشته باشید. برخی از این دعاوی خانواده عبارتند از:

  • مطالبه مهریه: یکی از متداول‌ترین پرونده‌های خانواده درخواست مهریه است. بعد از خواندن خطبه عقد زن به مالک مهریه بوده و بر اساس قانون مدنی هر زمان که بخواهد می‌تواند، مهریه خود را از مرد طلب کند‌‌. به طوری که مرد موظف به پرداخت آن است با اینکه قانون در این مورد از زن حمایت می‌کند و در این خصوص مواد قانونی زیادی وضع و تصویب کرده است. ولی پیگیری پرونده‌های مهریه به دانش حقوقی و تجربه کافی نیاز دارد. به همین دلیل حضور وکیل خانواده در این حوزه حیاتی و  الزامی است.
  • طلاق: در حال حاضر بیشترین پرونده‌ها در دادگاه مربوط به طلاق هستند. به طوری که باید پیگیری و بررسی آن را به بهترین وکیل خانواده در تهران بسپارید‌. در حالت کلی حضور وکیل در دادگاه بسیار مهم و تعیین‌کننده است. به همین دلیل وکیل باید سابقه و رزومه خوبی در حوزه خانواده و سایر موضوعات طلاق داشته باشد.
  • درخواست نفقه: در این نوع دعاوی زن افزون‌بر درخواست نفقه حال می‌تواند نفقه گذشته خود را نیز طلب کند. همچنین متقاضی باید با توجه به مقدار نفقه، برای وصول آن پرونده حقوقی خود را در دادگاه خانواده یا شورای حل اختلاف پیگیری کند. از این‌رو برای سریع شدن روند پرونده بهتر است از مشاوره و راهنمایی‌های یک وکیل خانواده در تهران استفاده کند.
  • تمکین: در این نوع از دعاوی خانواده، در صورتی که مرد این حق را از همسر خود دریغ کند. وکیل خانواده این اجازه را دارد با تسلط بر قوانین حقوقی و اجرای طرح اصولی تمکین، حق موکل خود را بگیرد.
  • حضانت: از دیگر دعاوی که در دادگاه خانواده مطرح و پیگیری می‌شود می‌توان به حضانت فرزن اشاره کرد. با توجه به قانون، پدر و مادر باید نگهداری از فرزند خود را بر عهده بگیرند. همچنین تا زمانی که حضانت فرزند برعهده هر یک از آنها است به هیچ عنوان حق ندارد از انجام این وظیفه شرعی و قانونی خودداری کنند. اگر هر یک از والدین قصد سلب حضانت از والد دیگر را داشته باشد و بخواهد حضانت دائم طفل را به‌دست آورد. بهتر است در این مورد از یک وکیل خانواده مشاوره  و کمک بگیرد.

 

مشاوره با وکیل طلاق

 

ویژگی‌های بهترین وکیل خانواده در تهران

بهترین وکیل خانواده در تهران علاوه‌بر با تجربه و با سابقه بودن باید یک‌سری خصوصیات اخلاقی و شخصیتی نیز داشته باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔ یکی از مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی یک وکیل خوب امانت‌داری است. وکیل خانواده  باید محرم اسرار موکلین خود باشد باید به طوری که حتی پس از پایان و پیروزی پرونده این اطلاعات محرمانه باقی بماند و برای هیچ‌ کسی افشا نکند.

✔ نکته قابل توجه این است که داشتن تخصص در حوزه‌ای سبب قوی‌تر شدن شخص می‌شود. به عنوان مثال وقتی که زانو درد دارید می‌توانید به یک پزشک عمومی مراجعه کنید. ولی شما از یک ارتوپد متخصص و کاربلد کمک می‌گیرید. در انتخاب وکیل هم به این صورت است یعنی اگر وکیل خود را به صورت تخصصی و هوشمندانه انتخاب کنید احتمال پیروزی شما در پرونده افزایش خواهد یافت‌.

✔ یک وکیل خانواده هیچ‌گاه موکل خود را بی‌دلیل و الکی امیدوار نمی‌کند. بعضی از وکلا برای درآمدزایی حتی حاضر هستند که به دروغ موکلین خود را امیدوار کنند. در نتیجه وکیل باید در قدم اول کلیه مراحل پرونده را برای شما شفاف‌سازی کند. به طوری که تمام اتفاقاتی که ممکن است در طی این فرایند برای شما پیش آید را به صورت کامل توضیح دهد و شما را آز آن‌ها مطلع کند‌.

✔ در حالت کلی وکلای خانواده برای پیروز شدن در پرونده‌های خود با تعدادی از همکاران ارتباط برقرار می‌کنند. از این‌رو هر چقدر دایره این ارتباط گسترده‌تر باشد، تصمیم‌گیری‌های او بهتر و اصولی‌تر خواهد بود. بنابراین یک وکیل خانواده کاربلد با مشورت و استفاده از تجربه سایر وکلا می‌تواند در دادگاه قدرتمند ظاهر شود.

✔ امروزه با توجه به اوضاع اقتصادی نابسامان جامعه هزینه‌ها افزایش یافته و علاه‌بر این کمبود وقت نیز می‌تواند روند پیشروی این فرآیند را کند کند. یک وکیل خانواده در تهران می‌تواند راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راهکارها را پیشنهاد کند‌ پیش پای شما می گذارد. همچنین پس از بررسی اسناد و مدارک و گفتگوهای انجام شده با موکل، بهترین مسیر و راحت‌ترین راه را به شما معرفی خواهد. تا موکلین بتوانید در زمان کمتر به هدف خود برسید. در غیر این صورت امکان دارد خسارت‌های مالی بسیار زیادی به همراه داشته باشد.

✔ رفتار محترمانه وکیل خانواده یکی دیگر از ویژگی‌های اخلاقی مهم است. در صورتی که وکیل انتخابی شما عصبی و تند مزاج باشد امکان دارد در دادگاه احترام قاضی را حفظ نکند. در این صورت این کار می‌تواند منجر به رد پرونده شما شود‌.

✔ همچنین یک وکیل حرفه‌ای همواره  باید  در حوزه قوانین خانواده اطلاعات و دانش به‌روز داشته باشد. زیرا آگاه بودن وکیل خانواده از تغییراتی که در قوانین رخ می‌دهد، می‌تواند یک در دادگاه یک امتیاز محسوب شود. به بیانی دیگر وکیلی را انتخاب کنید که افزون‌بر تجربه و سابقه درخشان از به‌روزترین قوانین و مقررات نیز آگاه باشد.

✔ همچنین بهترین وکیل خانواده باید قلمی سنگین و فن بیان قوی داشته باشد. به طوری که باید بتواند با صحبت‌های قانع‌کننده و قاطع در دادگاه پرونده شما را به پیش ببرد.

 

چگونه یک وکیل خانواده کاربلد انتخاب کنیم؟

پیدا کردن یک وکیل خانواده حرفه‌ای و با تجربه نقش چشمگیری در حل موفقیت‌آمیز پرونده شما خواهد داشت. از این‌رو هنگام انتخاب یک وکیل باید موارد مهمی را مورد توجه قرار دهید که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فهرست راهنمای آنلاین

امروزه برخی از دایرکتوری‌های آنلاین فهرستی از بهترین وکلای خانواده در تهران را که دارای مجوز هستند را ارائه می‌دهند. این لیست‌های راهنما معمولا شامل اطلاعاتی درباره صلاحیت، تجربه و جزئیات تماس وکیل هستند. همچنین شما می‌توانید برای محدود کردن گزینه‌های خود از منابع قابل اعتماد کمک بگیرید.

  • هزینه‌های حقوقی

در طول مشاوره اولیه ساختار حق الزحمه وکیل را بررسی کنید. به طوری که از نحوه پرداخت هزینه خدمات وکیل و هر گونه هزینه‌های اضافی مطلع شوید‌. زیرا در نظر گرفتن جنبه مالی ضروری است و صلاحیت و تخصص وکیل خانواده را به صرف هزینه اولویت دهید.

  • تحقیق و بررسی

زمانی که فهرستی از وکلای خانواده بالقوه آماده کردید، سپس در خصوص هر یک از نامزدها به طور کامل تحقیق کنید‌. همچنین در این تحقیقات به دنبال اقداماتی مانند توصیفات و رتبه بندی‌های موکلین قبلی باشید. همچنین برای سنجش تخصص آن‌ها در حوزه حقوق خانواده و پرونده‌های طلاق، وب سایت یا پروفایل‌های حرفه‌ای آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. در ضمن هر نوع تجربه، سابقه و هر تخصصی که امکان دارد در رزومه خود داشته باشند را نیز نادیده نگیرید.

  • مشاوره اولیه

برای مشاوره اولیه از وکیل‌های خانواده منتخب کمک بگیرید. به طوری که در  جلسه اول،  درباره جزئیات پرونده خود به طور کامل صحبت کرده و سوالات و ابهامات خود را برطرف کنید.  همچنین مهارت‌های ارتباطی، دانش و قابلیت دسترسی آن‌ها را نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. یک وکیل خانواده کاربلد باید در روند قانونی برای ارائه توضیحات شفاف توانا و همدل باشد. در نتیجه از این فرصت برای ارزیابی سطح راحتی خود و سنجش این که آیا شخص مورد نظر برای پرونده شما مناسب است، استفاده کنید.

  • به دنبال توصیه‌ها باشید

یکی از بهترین روش‌ها برای پیدا کردن یک وکیل خانواده در تهران دنبال کردن توصیه‌های افرادی است که فرآیند مشابهی را طی کرده‌اند. از جمله این افراد می‌توان به دوستان، اعضای خانواده یا همکاران اشاره کرد. شما باید از این افراد بپرسید که آیا از خدمات وکیل خانواده استفاده کرده‌اند یا نه. همچنین درباره تجربیات آن‌ها سوالات مورد نیاز و اساسی بپرسید. در حالت کلی توصیه‌های فردی می‌توانند درباره صلاحیت و حرفه‌ای بودن وکیل بینش مفید و صحیحی را ارائه دهد.

  • توجه به خصوصیات اخلاقی

با توجه به اینکه پرونده طلاق می‌تواند از لحاظ عاطفی چالش برانگیز و زمان‌بر باشد. برقراری یک رابطه خوب با وکیل تاثیر قابل توجهی در پیشبرد پرونده خواهد داشت. به همین دلیل وکیلی را انتخاب کنید که در هنگام گفت وگو با او احساس راحتی کرده و همدلی و درک خود را ابراز کند. از جمله مزایای یک رابطه قوی بین موکل و وکیل می‌توان به تقویت اعتماد، ارتباطات باز و شانس بهتر برای دستیابی به یک نتیجه خوب اشاره کرد.

 

در چه مواردی نیازمند وکیل در زمینه خانواده هستیم

اگر با موضوعاتی مانند طلاق و مهریه سروکار دارید و نیازمند کمک‌های حقوقی هستید. مراجعه به بهترین وکیل خانواده در تهران که در این حوزه تخصص و تجربه کافی دارد. می‌تواند قدم محکمی برای موفقیت پرونده شما باشد به طوری که در اکثر مواقع توصیه می‌شود تا از خدمات یک وکیل حرفه‌ای و متخصص در حوزه خانواده استفاده کنید. از جمله مواقعی که موکلین به حضور یک وکیل خانواده نیاز پیدا می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امور حقوقی پیچیده: اگر در فرآیند طلاق موارد قانونی همچون مسائل مالی، نفقه و حضانت فرزندان، پیچیده و گیج‌کننده هستند، توصیه می‌شود از یک وکیل متخصص مشاوره بگیرید.
  • ناهنجاری‌های حقوقی: در صورتی که در روند قانونی دچار ناهنجاری‌های حقوقی یا نقض حقوق شدید. وکیل خانواده می‌تواند در رعایت حقوق شما بسیار موثر واقع شود.
  • مذاکرات: وکیل می‌تواند به نمایندگی از جانب شما در مذاکرات حضور پیدا کرده و از حقوق شما دفاع کند.
  • نگارش اسناد حقوقی: وکیل می‌تواند در نگارش اسناد حقوقی مرتبط با طلاق به شما کمک کند.

در نتیجه اگر با فرایند طلاق و سایر مسائل خانوادگی مواجه هستید و احساس می‌کنید به راهنمایی و مشاوره حقوقی نیاز دارید. بهتر است از خدمات یک وکیل خانواده متخصص و باتجربه استفاده کنید.

 

پیشنهاد میکنیم مطلب ” وکیل طلاق در تهران ” را نیز مطالعه نمائید.

 

مدارک لازم برای شروع پرونده خانواده

نکته قابل توجه این است که هر یک از این مدارک زیر امکان دارد با توجه به نوع و شرایط پرونده فرق کند. ولی در حالت کلی مدارک زیر مورد نیاز هستند:

  • سند ازدواج
  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • گواهی پزشکی قانونی در شرایط خاص
  • نتایج مشاوره‌های خانواده

 

سخن پایانی

افراد در طول زندگی خود ممکن است با اختلافات خانوادگی زیادی روبه‌رو شوند یا تصمیم به جدایی بگیرند. در این مواقع اغلب  افراد به تنها چیزی که فکر می‌کنند، انتخاب بهترین وکیل خانواده در تهران است. وکیلی که به کلیه قوانین مرتبط با طلاق آگاهی و اشراف کامل داشته باشد. زیرا حضور و وجود یک وکیل خانواده متخصص و با دانش می‌تواند نتایج پرونده را به نفع شما تغییر دهد. همچنین حق و حقوق ضایع شده‌تان را برگرداند، به همین دلیل انتخاب یک وکیل حرفه‌ای بسیار مهم و حیاتی است.

شما می توانید از طریق پشتیبانی سایت و یا شماره واتس اپ با وکیل نبوی ارتباط برقرار کنید.

4.8/5 - (46 امتیاز)
, , , , , , , ,
مطالب مرتبط